Liikunta

• Liikuntaosiossa on vinkkejä yhdistyksen liikuntatoiminnan kehittämiseen, lisämateriaalia löydät täältä.
  • Tietoa KKI-liikuntatuista löydät täältä.
  • Pirkanmaalla toimineesta Hengitä ja hengästy -hankkeesta lisätietoa täältä.

Liikkuva yhdistys – liikunnan itsearviointi

Jokainen hengitysyhdistys voi käynnistää liikunnan itsearvioinnin itse. Itsearvioinnin tekeminen etenee seuraavasti:

1. Kerro yhdistyksesi puheenjohtajalle innostuksesta itsearvioinnin tekemiseen
  2. Viekää idea hallituksen kokoukseen, esitelkää mistä on kyse (esittelydiat ja Liikkuva yhdistys - esittelyvideo alla)
  3. Sopikaa kuka vie kartoitusta eteenpäin yhdistyksessä:
    a) Ketkä täyttävät itsearvioinnin (sähköisesti täytettävä ja tulostettava)
    b) Miten ja koska arviointi tehdään
    c) Kuka kokoaa tulokset/yhteenvedon (Excel ja tulostettava)
    d) Tulosten esittely hallituksen kokouksessa (yhteenvedon välilehti)
    e) Kehittämistyön aikataulu kokonaisuudessaan

4. Päättäkää hallituksessa jatkosuunnitelmista ja kehitettävistä asioista (tulostettava ja sähköisesti täytettävä jatkosuunnittelulomake)
5. Kirjatkaa asiat muistiolle (tulostettava ja sähköisesti täytettävä)

Hanke koulutti yhteensä 26 Liikkuva yhdistys -valmentajaa, jotka auttavat yhdistystäsi mielellään. Katso alla olevalta videolta Liikkuva yhdistys-valmentajan terveiset ja kokemukset itsearvioinnista. Myös liikunnan asiantuntija Veera Farin, veera.farin@hengitysliitto.fi on tukenanne. Olkaa rohkeasti yhteydessä!

Puistogolf

Puistogolf on hauska ja helppo tapa pelata golfia. Peliradan voi rakentaa joko ulko- tai sisätiloihin. Yhdistykset voivat lainata puistogolf-settejä Hengitysliitolta. Kysy lisää oman alueesi järjestöasiantuntijalta. Peliohjeet löydät täältä.