Office 365 (sähköposti, Skype, OneDrive, Word...)

Office 365 tarjoaa monipuolisen valikoiman Microsoftin sähköisiä palveluja kuten sähköpostin ja pilvitallennuksen.

Kirjautuminen palveluun tapahtuu osoitteesta http://portal.office.com.

Hengitysliitto tarjoaa Hengitysyhdistysten luottamushenkilöille Office 365 -palvelupaketin. Palvelun kautta pystyy käyttämään laajan valikoiman Microsoft-ohjelmia. Outlook-sähköposti, Office-ohjelmat, kuten Word sekä Skype for Business ovat esimerkkejä palvelupaketin hyödyllisimmistä ja yleisimmin käytetyistä ohjelmista. Office 365 takaa myös sen, että ohjelmat toimivat toistensa kanssa saumattomasti. Esimerkkeinä Office-ohjelmat, jotka tallentavat tiedostonsa suoraan OneDrive-pilvipalveluun ja Outlookin kalenteri, jonka avulla pystyy määrittämään Skype-kokouksen alkamisajankohdan, sekä lähettämään kutsuja kaikille osallistujille.

Oikeasta sivupalkista löydät ohjeet Office 365 -palveluiden käyttöönottoon. Ohjeissa käydään läpi muun muassa kirjautuminen, sähköpostin ja kalenterin käyttö. Tunnuksia Office 365 -palvelupaketin käyttöönottoon voi pyytää Janne Elovirralta, janne.elovirta@hengitysliitto.fi, p. 040 354 5132.

Sähköposti

Hengitysliitto tarjoaa yhdistyksille maksutonta sähköpostitilaa.

Sähköpostiosoitteet muodostuvat seuraavasti: yhdistys@hengitysyhdistys.fi, esim. keskiuusimaa@hengitysyhdistys.fi.

Mikäli käyttäjätunnus ja salasana eivät ole tiedossanne, voitte kysyä niitä keskustoimiston viestinnästä: janne.elovirta@hengitysliitto.fi.

Sähköpostia voi käyttää miltä tahansa koneelta, jossa on internet-yhteys. Viestit säilyvät postilaatikossa, vaikka sitä käyttäisi useampi henkilö eri koneilta. Tämän sähköpostiosoitteen ottaminen on hyvä ratkaisu myös siksi, että osoite on pysyvä, eivätkä henkilövaihdokset, muutot tai laajakaistasopimusten purkautumiset vaikuta sen säilyvyyteen. Näin keskustoimistolla on myös aina ajan tasalla oleva yhdistyksen osoite.