Hengitysyhdistys ja media

Hengitysyhdistyksen toiminta, yhdistyksen välittämät viestit ja tieto voivat kiinnostaa mediaa. Hengitysyhdistys päättää itse, miten se hoitaa suhteensa paikalliseen mediaan ja kuka saa puhua yhdistyksen nimissä (esim. puheenjohtaja, vertaisohjaaja). Tutustu liiton luottamushenkilöille tekemään ohjeeseen median kanssa toimimisesta. Voit hyödyntää ohjetta pohtiessasi, miten hengitysyhdistys voi palvella paikallista mediaa paremmin.

Yleensä valtakunnallisten teemapäivien aikana kiinnostus kasvaa. Hengitysliitto tuottaa tiedotepohjia yhdistyksen käyttöön. Yhdistys voi täsmentää tietoja ja muuttaa tiedotetta oman paikallisen tilanteen mukaisesti. Tiedotepohjat lähetetään sähköpostitse noin 2 viikkoa ennen teemapäivää hengitysyhdistyksen puheenjohtajalle, sihteerille ja yhdistykseen omaan sähköpostiin.

Lähetä valmis tiedote toimitukseen sähköpostilla. Kirjoita sähköpostiviestin aihekenttään tiedotteen otsikko. Kopioi tiedotteen teksti sähköpostin tekstikenttään. Vältä liitetiedostojen lähettämistä.

Hengitysyhdistys voi seurata omaa ja muiden hengitysyhdistysten näkyvyyttä sähköisissä kanavissa (paikallislehtien verkkopalvelut, valtakunnallisten lehtien verkkopalvelut, televisio jne.). Hengitysliitto tarjoaa mediaseurantapalvelun